Packtejpsrullar finns i många färger och företagsdesignade mönster.

Packtejpsrullar finns i många färger och företagsdesignade mönster.

söndag 16 mars 2014

Premiär för min nya blogg som bara handlar om.....

Packtejps design

Idag gjorde jag klar min SHL-väska.


Efter att sytt alla remsorna som jag tejpat upp och nålat
på grövre plast , så började jag med att lägga ut remsorna på bordet.
Jag måttade med den ljusblå väskan ,tycker den har en perfekt storlek.


 Sen går det fort när jag börjat flätat.
Den ena sidan där locket ska flätas krävs det att remsorna är längre.
Sen syr jag rakt över när det är format och klart.


Axelremmen dekorerar jag med ett nyckelband
som jag köpt på Leksands IF souvenirshop .


Innan jag syr ihop det så trär jag det igenom på
undersidan av locket.


Skarven drar jag sen in under en remsa på undersidan av locket.


Laminerar in lite detaljer som jag hänger på väskan.


Kardborrband syr jag i övre kanterna på kortsidorna.
Så att jag får ett litet veck på väskan .
Observera att det är jämnt antal remsor på kortsidan.


Inne i väskan så har jag förstärkt botten med inlaminerade  dekaler.


Urklipp i disktrasan (hästen) laminerades in och satt i öljettring.


Av en rulle packtejp får du ut två väskor.


Vill du lära dig att designa din egen väska ?


Det är inte bara väskor jag gör .
Läs och titta på hur det började en gång.....
första inlägget i den här bloggen.


Min hemsida:
Min blogg:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar